Bianchi-Oltre

Bianchi Oltre the Aerovolution

Bianchi heeft zichzelf opnieuw bevestigd in de aero-racefietsscene met de lancering van de nieuwe Oltre RC , Oltre Pro en Oltre racefietsen.

Het nieuwe Oltre-assortiment haalt de kop op door Bianchi's nieuwe 'Air Deflector'-technologie te presenteren, waarvan wordt gezegd dat het de luchtstroom rond de balhoofdbuis kanaliseert, waardoor een lagedrukzone achteraan ontstaat om de weerstand te verminderen.

De 2023 Oltre profiteert ook van een nieuwe Reparto Corse aero-cockpit, die een centraal luchtkanaal heeft om ook lagedrukluchtstroomzones te creëren, dit keer rond de benen van de rijder - nogmaals, om de aero-gladheid te verbeteren.

In totaal zou de nieuwe Oltre RC 17 watt besparen bij 50 km/u (we weten dat dat snel is...) vergeleken met de vorige topklasse Oltre XR4.

Het tweede niveau Oltre Pro-model is voorzien van de toevoeging van Bianchi's Countervail-trillingsreductie in de koolstoflay-up.



Weergave:
 


Bezig met laden...
visibility

Bianchi Oltre XR3 Disc Shimano Ultegra 11sp

4.749,00

visibility

Bianchi Oltre Shimano 105 Di2 Disc 12sp

5.349,00

12%
visibility

Bianchi Oltre XR3 Disc Shimano Ultegra Di2 12sp

6.149,00

5.399,00

visibility

Bianchi Oltre Shimano Ultegra Di2 Disc 12sp

5.749,00

13%
visibility

Bianchi Oltre XR4 Disc Sram Rival eTap AXS 12sp

6.649,00

5.799,00

visibility

Bianchi Oltre Rival Etap AXS

6.199,00

11%
visibility

Bianchi Oltre XR4 Disc Shimano Ultegra Di2 12sp

7.449,00

6.599,00

visibility

Bianchi Oltre Pro Disc Shimano Ultegra Di2 12sp

7.899,00

visibility

Bianchi Oltre Pro Sram Force eTap AXS 12sp

8.999,00

visibility

Bianchi Oltre RC Shimano Dura Ace Di2 12sp

13.699,00

visibility

Bianchi Oltre RC Campagnolo Super Record EPS

14.599,00

visibility

Bianchi Oltre RC Sram Red eTap AXS 12sp

14.999,00

Air Deflector

Deze technologie ziet aan weerszijden van de balhoofdbuis 'ventilatieopeningen' met lamellen. Bianchi

De topklasse Bianchi Oltre RC (en mid-range Oltre Pro) zijn beide uitgerust met Bianchi's nieuwe Air Deflector-technologie, waarvan wordt gezegd dat deze inspiratie haalt uit de aerodynamica van de autosport.
Het heeft de vorm van twee verticale, ventilatie-achtige uitsparingen - één aan weerszijden van de balhoofdbuis - die dienen om de luchtstroom te blokkeren en te kanaliseren.  Hierdoor kunnen de benen van de rijder en de buizen van de fiets achter de balhoofdbuis gemakkelijker door de lucht glippen.
De Air Deflectors verschijnen als aanhangsels aan de balhoofdbuis met twee zichtbare zeskantbouten, maar zijn geïntegreerd in de balhoofdbuis en strekken zich uit tot voorbij het voorste gedeelte van de vorkkroon tot een punt.

Bandbreedte

De onderbuis heeft een zichtbare strafe die in een vloeiende lijn buigt vanaf het voorste punt van de luchtdeflector, over de vorkkroon en langs de onderbuis.
Royale frameruimte Het bovenste gedeelte van de onderbuis is weggesneden om de ruimte tussen de band en het frame te vergroten. Bianchi

Dankzij de uitgesneden profilering van de bovenste onderbuis is er ook veel speling tussen de onderbuis en de voorband ingebouwd. Desondanks hebben alle drie de 2023 Oltre-frames officiële goedkeuring voor 700 x 30c-banden.


Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies